• تـازه هـا
  • آموزش قرآن
  • پربازدید

تفسیر سوره مبارکه فرقان، بخش دوم، حجت الاسلام

شرح آیات 14 لغایت 23 سوره مبارکه فرقان

جلسه 1

جلسه 2

بیشتر...

تفسیر سوره مبارکه جمعه، حجت الاسلام قرائتی

پنج صفت ویژه مؤمنان

شرح آیات 2 تا 4 سوره مبارکه انفال

2إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ

بیشتر...

تفسیر سوره مبارکه فصلت، بخش دوم، حجت الاسلام

شرح آیات 24 لغایت 43 سوره مبارکه فصلت

جلسه 1

جلسه 2

جلسه

بیشتر...

خطبه دویست و پنج، بخش دوم


وَ أَمَّا مَا ذَکَرْتُمَا مِنْ أَمْرِ الاُْسْوَةِ،
بیشتر...

آمار بازدید

-
بازدید امروز
بازدید دیروز
کل بازدیدها
13131
24501
142562036
امروز پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403
اوقات شرعی

حاج شیخ مرتضی ریزی

حاج شیخ مرتضی ریزی

ملیت :  ایرانی   -   قرن : ۱۳

حاج شیخ مرتضی ریزی فرزند شیخ عبدالوهاب از اساتید مسلم فقه و اصول و از مدرسین جامع و عالی قدر حوزه علمیه اصفهان بود. این عالم بزرگوار نزد پدر و جمعی از بزرگان اصفهان تحصیل نمود و به نجف اشرف مهاجرت کرده و مدت دو سال درس شیخ مرتضی انصاری را درک نموده و در مجالس درس آقا سید حسین ترک و جمعی دیگر نیز حاضر شده و به درجه اجتهاد رسید ایشان اولین عالم در اصفهان است که کتاب فرائد استادش را تدریس مینمود و در زهد پرهیزکاری، عبادت، استجابت دعا و کناره گیری و کم معاشرت نمودن با مردم معروف بود.
ایشان در مسجد ذکرالله تدریس و امامت می نمود و شبهای جمعه در تخت فولاد به احیاء و قرائت دعای کمیل مشغول بوده و جمعیتی متجاوز از ده هزار نفر پای منبر او حاضرمی شدند و چنان «الهی العفو» و یا « نور یا قدوس»می گفتند که صدایشان در اصفهان شنیده می شد. حتی نقل شده که آخوند کاشی نیز در مجالس دعای کمیل مرحوم ریزی شرکت می نموده و آن مجلس را با شور حال و وصف می کند.
سرانجام این عالم جلیل در شب هفدهم رمضان المبارک سال ۱۳۲۹ ق در اصفهان در گذشت و در محل محراب عبادت شب های جمعه خود در تخت فولاد مدفون گردید. حاج محمد حسین کازرونی از تجار خوش نام اصفهانی بر مزارش تکیه و بقعه ای را بنا نهاد.

aparat aparat telegram instagram این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید instagram instagram

فروشگاه و معرفی آثار استاد دکترمحمد علی انصاری