• تـازه هـا
  • آموزش قرآن
  • پربازدید

ماجرای ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام-استاد دکتر

دریافت فایل صوتی

حجم: 2 MB

زمان: 10 دقیقه

بیشتر...

خطبه صد و نه، بخش چهارم

 

اجْتَمَعَتْ عَلَیْهِمْ سَکْرَةُ الْمَوْتِ وَ حَسْرَةُ

بیشتر...

تفسیر آیاتی از سوره مبارکه بقره،حاج آقا معمار

دریافت فایل صوتی

حجم: 12.9 MB

زمان: 56:39 دقیقه

بیشتر...

پاداش مصلحان ضایع نخواهد شد

شرح آیه 169 و 170 سوره مبارکه اعراف

169فَخَلَفَ مِنْ

بیشتر...

خطبه صد و نه، بخش دوم

 

و منها: مِنْ مَلائِکَة أَسْکَنْتَهُمْ سَمَاوَاتِکَ، وَ

بیشتر...

آمار بازدید

-
بازدید امروز
بازدید دیروز
کل بازدیدها
39661
131976
143505788
امروز دوشنبه, 26 شهریور 1403
اوقات شرعی

مرور تخصصی و تسهیل حفظ قرآن با نرم‌افزار «حفظ‌ُالنور»

نرم‌افزار «حفظُ‌النور» از جمله برنامه‌هایی است که با ابزار‌های مختلف و تخصصی، مرور، یادآوری و حفظ قرآن را تسهیل کرده است.

به گزارش ایکنا،‌ فصل‌ تابستان را می‌توان به عنوان یکی از فرصت‌های مناسب برای فراگیری و تقویت فعالیت‌های قرآنی به خصوص برای دانش‌آموزان و دانشجویان دانست. در این ایام برخی افراد با انتخاب روشی شروع به حفظ قرآن کریم می‌کنند. یکی از این روش‌ها استفاده از نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی در حوزه حفظ است که امروزه با پیشرفت‌ چشمگیری همراه بوده است.

نرم‌افزار «حفظ‌ُالنور» ازجمله برنامه‌هایی است که با ابزار‌های مختلف مرور و یادآوری و حفظ قرآن کریم را تسهیل کرده است. این برنامه با ثبت وضعیت برای هر آیه به‌ صورت دسته‌بندی شده، باعث افزایش ماندگاری و تثبیت محفوظات می‌شود. همچنین حفظ موضوعی، آزمون از محفوظات، قرآن مجزای صفحه‌ای با رسم‌الخط خط عثمان طه از قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

ازجمله امکانات این نرم‌افزار می‌توان به امکان مرور و حفظ قرآن کریم بر اساس حافظه تصویری، قابلیت بهره‌گیری از جعبه لایتنر برای مرور محفوظات، حفظ آیات در قالب صفحات ۱۵ خطی عثمان طه و فلش‌کارت، امکان ویژه‌ تقطیع آیات بلند و تکرار یک بخش از صوت یک آیه، امکان تنظیم سرعت صوت، وقفه بین قرائت هر آیه، تکرار چند باره‌ یک محدوده از آیات، امکان ضبط صدا و گوش دادن به صدای خود در قسمت مرور، امکان طرح انواع آزمون‌های شخصی و بخش مسابقات و آزمون‌های آنلاین همراه با جدول امتیازات و سطح‌بندی کاربران اشاره کرد.

درحال ویرایش// نرم‌افزار «حفظ النور»

همچنین امکان انتخاب آیات برای حفظ به صورت سوره یا جزء یا آیات انتخابی و موضوعی، امکان حفظ موضوعی آیات با قابلیت ویرایش فهرست آیات، بیش از ۳۴ صوت مختلف به صورت رایگان (ترتیل، تحقیق، تندخوانی، ترجمه گویای صوتی به زبان فارسی، انگلیسی و آذربایجانی)، ۲ تفسیر صوتی آیه به آیه، ترجمه و تفاسیر قرآن کریم، معنی و تلفظ کلمه به کلمه آیات و امکان مشاهده وضعیت و درصد پیشرفت در یک حفظ از دیگر قابلیت‌های ‌نرم‌افزار حفظ النور است.

در مجموع ویژگی اصلی و متمایز  نرم‌افزار حفظ النور را می‌توان بهره‌گیری از شیوه‌ مرور و حفظ به صورت فلش کارت و همینطور به صورت صفحه‌ای با استفاده از صفحات ۱۵ خطی به قلم عثمان طه دانست. نرم‌افزاری که به صورت کاملا رایگان عرضه شده است و علاقه‌مندان به حفظ قرآن به راحتی می‌توانند از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوند.

در ادامه ضمن معرفی این نرم‌افزار مروری به قابلیت‌ها و امکانات آن خواهیم داشت. برای شروع کار با این نرم‌افزار ابتدا باید در صفحه‌ اصلی برنامه با کلیک بر روی گزینه‌ افزودن حفظ جدید، محدوده‌ای را برای حفظ انتخاب کنید. شما می‌توانید در این قسمت یک سوره، یا یک جزء یا محدوده‌ای از صفحات را انتخاب کرده یا وارد بخش حفظ موضوعی شده و یک موضوع را برای حفظ انتخاب کنید.

درحال ویرایش// نرم‌افزار «حفظ النور»

صفحه جزئیات حفظ در این برنامه شامل پنج بخش است. اولین بخش «مرور آیه‌ای» است. در این بخش شما می‌توانید آیه‌های محدوده‌ای را مرور کنید و با فشردن دکمه سبز رنگ برای هر آیه به نرم‌افزار اعلام کنید که آن آیه را حفظ هستید و با فشردن دکمه قرمز رنگ مشخص می‌کنید که آن آیه را به درستی حفظ نیستید. بعد از اتمام آیات وضعیت به صورت نموداری به شما نمایش داده خواهد شد و در آن قسمت می‌توانید به مرور مجدد یا حفظ نمودن آیاتی که حفظ نبودید، بپردازید.

دومین بخش این صفحه «مرور صفحه‌ای» است. در این نوع از مرور شما آیات قرآن را در قالب صفحات ۱۵ خطی به قلم عثمان طه مشاهده می‌کنید که با کمک گرفتن از حافظه‌ تصویری امکان یادآوری مجدد را تقویت خواهد کرد. سومین بخش «حفظ آیه‌ای»؛ در این قسمت نیز شما آیات را به همراه صوت و تعداد تکرار مورد نظر خودتان خواهید شنید و به صورت آیه به آیه می‌توانید آیات را حفظ کنید. در این بخش می‌توانید قاری مورد نظرتان را انتخاب کنید و صوت مربوطه دانلود خواهد شد.

درحال ویرایش// نرم‌افزار «حفظ النور»

چهارمین بخش «حفظ صفحه‌ای» است. این قسمت نیز مانند بخش قبل است با این تفاوت که آیات را در صفحه‌ قرآن ۱۵ خطی به قلم عثمان طه مشاهده خواهید کرد. در قسمت حفظ و مرور صفحه‌ای با نگه‌داشتن روی هر آیه می‌توانید ترجمه، معنی کلمات و تفسیر برای آن آیه را مشاهده کنید یا آیه را کپی کرده و یا به اشتراک بگذارید. همچنین در این بخش با کلیک روی دکمه‌ تکرار، می‌توانید تعداد تکرار صوت آیه را از ۱ تا ۱۰ و سپس بی‌نهایت‌بار، مشخص کنید.

پنجمین بخش «جعبه لایتنر» است. در این بخش زمانی که شما محدوده‌ای را برای حفظ مشخص می‌کنید، آیات به صورت پیش‌فرض در سطح یک قرار می‌گیرند. در این بخش مشاهده می‌کنید که در هنگام مرور آیات هر آیه را که دکمه‌ سبزرنگ حفظ را برای آن زده باشید یک سطح به بالا می‌رود؛ همچنین اگر آیه را حفظ نباشید آن را یک سطح پایین‌تر می‌آورد. در این قسمت می‌توانید آیات موجود در هر سطح را مشاهده و به تنهایی مرور یا حفظ کرده و از وضعیت پیشرفت خود آگاه شوید.

درحال ویرایش// نرم‌افزار «حفظ النور»

بخش دیگر این برنامه «صفحه حفظ»  است. در این بخش علاوه بر موارد بالا برخی گزینه‌های دیگر نیز وجود دارد. یکی از این بخش‌ها «آیات فراموش‌شده» است. این بخش آیاتی که آخرین وضعیت ثبت شده برای آن‌ها ضعیف باشد را به نمایش می‌گذارد. «آیات نیازمند تمرین» بخش دیگر این برنامه قرآنی است. در این بخش نرم‌افزار به صورت خودکار برخی آیاتی که نیاز به تمرین بیشتر دارند به ما نمایش می‌دهد.

یکی دیگر از بخش‌های این برنامه نیز دانلود است که شما در این بخش می‌توانید از وضعیت دانلود آیات مطلع شوید و صوت قاریان جدید را دانلود یا برخی را حذف کنید. بخش دیگر آزمون است. شما می‌توانید در این بخش آزمونی را از محدوده‌ای که برای حفظ انتخاب کرده‌اید، داشته باشید. در صفحه اصلی این نرم‌افزار نیز شما فهرستی از حفظ‌هایی را که اضافه کرده‌اید مشاهده می‌کنید که شامل سه بخش فهرست حفظ، افزودن حفظ جدید و آزمون است.

درحال ویرایش// نرم‌افزار «حفظ النور»

قرآن صفحه‌ای یکی دیگر از بخش‌های نرم‌افزار حفظ النور است. این قرآن مجزا به صورت صفحه‌ای با امکاناتی از قبیل تفسیر، تفسیر صوتی، معنی کلمه به کلمه، ترجمه، ترجمه صوتی و صوت آموزشی طراحی شده است. در کنار این قابلیت‌ها بهتر می‌شد اگر در قسمت حفظ امکان جلو  و عقب کردن صوت در آیه‌ای که خوانده می‌شود، فراهم شود. همچنین عدم بزرگنمایی قلم‌ در این برنامه را می‌توان از امکانات فراموش شده آن دانست. 

در مجموع با وجود قابلیت‌های این برنامه تخصصی در حوزه حفظ قرآن و پشتیبانی مناسب می‌توان آن را به عنوان یکی از نرم‌افزارهای کم‌نقص در این عرصه دانست. هر چند جا دارد تا تولیدکنندگان این برنامه، نسخه ویندوز این برنامه را هم برای کاربران رایانه‌ها ارائه دهند.

 دانلود نرم‌افزار تخصصی حفظ قرآن کریم

aparat aparat telegram instagram این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید instagram instagram

فروشگاه و معرفی آثار استاد دکترمحمد علی انصاری