• تـازه هـا
  • آموزش قرآن
  • پربازدید

دین، بالاترین هدیه خداوند به انسان‌ها، استاد دکتر

تفسیر سوره مبارکه قمر

    تفسیر سوره مبارکه قمر - استاد دکتر
بیشتر...

شکوه تعبير و صحيفه سجاديه

چکیده
این مقاله با عنوان «شکوه تعبیر در صحیفة سجادیه»

بیشتر...

مسؤلیت در قبال قرآن،آیت الله العظمی

دریافت فایل صوتی

حجم: 6 MB

زمان: 14 دقیقه

بیشتر...

حرکت جوهری، جلسه اول، آیت الله جوادی

دریافت فایل صوتی

حجم: 22 MB

زمان: 47 دقیقه

بیشتر...

آمار بازدید

-
بازدید امروز
بازدید دیروز
کل بازدیدها
40776
53371
143854147
امروز پنج شنبه, 03 آبان 1403
اوقات شرعی

فعالیت مهد قرآن بهشهر با ۷۶۲ حافظ و ۷۰ کلاس آموزشی

برفامی از فعالیت مهد قرآن بهشهر با ۷۶۲ حافظ و ۷۰ کلاس آموزشی و ۴۹ مربی قرآن خبر داد.

به نقل از خبرگزاری ایکنا محمدحسن برفامی، رئیس مهد قرآن استان مازندران و مدیر مهد قرآن شهرستان بهشهر در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: طبق روال هر ساله گردهمایی مهد قرآن بهشهر در پایان ترم تابستان و شهریورماه به منظور تجلیل از نخبگان و حائزان رتبه‌های برتر شعبه در مسابقات داخلی و سراسری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در مراسم امسال نیز از مجموع ۱۰۰ نفر از برترین‌ها در عرصه حفظ و قرائت قرآن با اهدای هدایا تجلیل شد، افزود: این مراسم با حضور محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه طرح ملی حفظ قرآن کریم، جمعی از مدیران فرهنگی، شهری و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان برپا شد.

برفامی ادامه داد: طی مراسم امسال، چهار چهره شاخص چون سیدعبدالوحید رضا موسوی دارنده دریافت اجازه قرائت و اقرا از استاد مهدی تاجور، گرایش تنغیم، سیدعلی بابازاده، دارنده گواهینامه درجه تخصصی ۴ قاریان و مدرسان، فاطمه نظری، حائز مقام اول کشوری در مسابقات مشکات و حائز رتبه سوم رشته حفظ کل در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان و حکیمه نصیری، دارنده اجازه قرائت و اقراء قرآن از استاد مهدی حسنی، حضور داشتند.

مدیر مهد قرآن بهشهر اضافه کرد: همچنین در میان تجلیل‌شوندگان از ۱۰ نفر از حافظان دارنده گواهینامه درجه دو قاریان و گواهینامه حفظ ۱۵ جزء و ۱۰ نفر دارنده گواهینامه حفظ ۲۰ جزء از مهد کشوری قرآن، دارنده ۱۵ رتبه شهرستانی در چهل و ششمین دوره مسابقات اوقاف و امور خیریه و ۷ راهیافته از مؤسسه به مرحله کشوری مسابقات سراسری اوقاف و امور خیریه، تجلیل شد.

وی بیان کرد: در کنار این تجلیل‌شوندگان از برترین‌های مسابقه تبارک(مسابقه‌ داخلی با محوریت حفظ در شش شعبه تحت نظارت مهد قرآن بهشهر) با محوریت حفظ ۱، ۳، ۵، ۷، ۱۰ و ۱۵ جزء و حفظ کل با اهدای هدایایی قدردانی شد.

برفامی با اشاره به تجلیل از ۲۲ نفر از قرآن‌آموزان برتر مؤسسه در مسابقات مشکات، اضافه کرد: همچنین از ۷ نفر از قرآن‌آموزان و حافظان برتر در مقطع ابتدایی، هفت نفر در  مقطع متوسطه اول و ۱۱ نفر در مقطع متوسطه دوم و همچنین خردسال‌ترین حافظ شرکت‌کننده (حافظ یک جزء قرآن) به نام حسن محسنی و مسن‌ترین حافظ مؤسسه (حافظ ۸ جزء مصحف شریف) به نام بتول محمدی تجلیل شد.

مدیر مهد قرآن بهشهر بیان کرد: در میان خانواده‌های قرآن‌آموزان از خانواده شربتی (مادربزرگ هاجر شربتی، حافظ ۷ جزء قرآن، دو دختر خانواده مریم و مرضیه مقیمی، حافظ کل قرآن و دو نوه زهرا و زینب حسین‌زاده رکنی، حافظ اجزائی از قرآن و دو نوه دیگر محمدصادق و محمدحسین یادگاری از قاریان قرآن) با دارا بودن بیشتر قاری و حافظ مؤسسه تقدیر شد.

برفامی درباره ضرورت برگزاری چنین مراسمی به منظور تکریم حافظان و قاریان، معرفی و شناساندن الگوهای موفق قرآنی به جامعه و ایجاد زمینه‌های انگیزشی و تشویقی گفت: در حال حاضر مهد قرآن بهشهر دارای ۷۶۲ حافظ، ۷۰ کلاس آموزشی و ۴۹ مربی فعال است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های مؤسسه ترمی و تقریبا سه ماه به طول می‌انجامد، گفت: مهد قرآن بهشهر با بیش از ۲۶ سال فعالیت توانسته بیش از ۱۴ هزار و ۷۰ قرآن‌آموز را با ۱۱۴ دوره، تربیت کند. این مؤسسه دارای شش شعبه در رستم‌کلا، شهیدآباد، شعبه‌ای با عنوان زینبیه مدافعان حرم، لمراسک، تیرتاش و خلیل‌شهر و سارو است.

aparat aparat telegram instagram این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید instagram instagram

فروشگاه و معرفی آثار استاد دکترمحمد علی انصاری