• تـازه هـا
  • آموزش قرآن
  • پربازدید

دوران هاى آفرینش آسمان ها و زمین

شرح آیات 9 لغایت 12 سوره مبارکه فصلت

9قُلْ أَ إِنَّکُمْ

بیشتر...

خطبه صد و پنج، بخش سوم

 

أَیُّهَا النَّاسُ، اسْتَصْبِحُؤا مِنْ شُعْلَةِ مِصْبَاح

بیشتر...

شرح خطبه 193 نهج البلاغه - جلسه اول

شرح نهج البلاغه - استاد مفسر دکتر محمدعلی انصاری
بیشتر...

پرورش مریم (س) در سایه عنایت الهى

شرح آیه 37 سوره مبارکه آل عمران

37- فَتَقَبَّلَهَا

بیشتر...

خطبه نود و شش، بخش اول

 

الْحَمْدُللهِ الأَوَّلِ فَلاَ شَیْءَ قَبْلَهُ، وَ

بیشتر...

آمار بازدید

-
بازدید امروز
بازدید دیروز
کل بازدیدها
40006
131976
143507513
امروز دوشنبه, 26 شهریور 1403
اوقات شرعی

اعطای مجوز برگزاری هفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان

جلسه شورای معین ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور با موضوع بررسی صدور مجوز برای برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی برگزار شد و طی آن ضمن بحث و تبادل نظر، در نهایت مجوز برگزاری این دوره از مسابقات صادر شد.

حمید مجیدی‌مهر، دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری جلسه شورای معین این ستاد گفت: جلسه شورای معین ستاد عالی مسابقات روز گذشته بیستم مردادماه با حضور رؤسای کمیته‌ها و اعضای آن برگزار و در مورد موضوع برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان بحث و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت موضوع، تمام وقت جلسه به این دستور اختصاص یافت، افزود: در این جلسه با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان موافقت و مقرر شد ستاد عالی مسابقات از طریق کمیته‌های مختلف برابر ضوابط و حتی فراتر از ظرفیت و توان مرسوم، نسبت به ارائه خدمات فنی و مشاوره در جهت ارتقای برگزاری این رویداد به سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی کمک کند.

رئیس شورای معین ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن بیان کرد: امیدوارم در کنار این موضوع نمایندگی‌های سیاسی و فرهنگی ایران نیز بتوانند به شناسایی بهتر افراد مستعد برای حضور در این مسابقات کمک کنند. 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح مباحث مطرح شده در این جلسه پرداخت و اظهار کرد: در این جلسه دستورهای دیگری نیز در نوبت بررسی قرار داشت که از جمله آنها می‌توان به بررسی تغییر موادی از آیین‌نامه ستاد عالی مسابقات، بررسی مجوز برگزاری مسابقات قرآن در شورای نگهبان، بررسی مجوز مسابقات بین‌المللی قرآن هلال احمر و ... اشاره کرد که با توجه به اهمیت موضوعِ دانشجویان، بیش از دو ساعت جلسه به همین دستور اختصاص یافت.

مجیدی‌مهر اظهار کرد: در نهایت ضمن اعطای مجوز برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان مقرر شد، هفته آینده جلسه فوق‌العاده این شورا برگزار شود و از مسئولان برگزاری این مسابقات دعوت به عمل آید تا به برخی سؤالات و نکات که از سوی اعضای ستاد مطرح شده پاسخ دهند. 

وی در پایان اظهار کرد: در تلاش هستیم طی هفته‌های آینده جلسات این شورا را به صورت منظم برگزار کنیم، بر این باوریم که تغییر آیین‌نامه ستاد ضروری است به ویژه در مورد عضویت اعضای حقوقی و اینکه دستگاه‌های جدید به این ستاد اضافه شود.

سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برخاسته از یک نهاد انقلابی (جهاد دانشگاهی) که آغازگر فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها بوده است، در اقدامی مؤثر و به منظور هم‌دلی و همکاری بین دانشجویان مسلمان و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی و ایجاد رقابت سالم و سازنده و تبیین نقش جمهوری اسلامی ایران در گسترش فعالیت‌های قرآنی درصدد برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان است. 

اصفهان نخستین شهر میزبان این رویداد جهانی بود و در ادوار بعد تهران(دو دوره)، مشهد مقدس(دو دوره) و تبریز نیز میزبان بوده‌اند.

جمعی از برترین قاریان جهان اسلام از ایران و استادان قرائت قرآن از مصر تا شرق آسیا از جمله ابوالعینین شعیشع، احمد احمد نعینع، فرج‌الله شاذلی، عبدالباسط امام تومارا، عبدالفتاح طاروطی، محمد هلباوی، شیخ رضوان درویش و ... در ادوار مختلف میهمانان این رویداد بودند.

aparat aparat telegram instagram این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید instagram instagram

فروشگاه و معرفی آثار استاد دکترمحمد علی انصاری